2022
Metodika edukace, prezentace a osvěty k docenění významu památek světového dědictví ve formálním vzdělávání
KRPÁLEK, PavelZákladní údaje
Originální název
Metodika edukace, prezentace a osvěty k docenění významu památek světového dědictví ve formálním vzdělávání
Název česky
Metodika edukace, prezentace a osvěty k docenění významu památek světového dědictví ve formálním vzdělávání
Název anglicky
EDUCATION, PRESENTATION AND EDUCATION METHODOLOGY TO APPRECIATE THE SIGNIFICANCE OF WORLD HERITAGE MONUMENTS IN FORMAL EDUCATION
Autoři
KRPÁLEK, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Praha, NOVÉ TRENDY 2022 – NEW TRENDS 2022 Sborník příspěvků z 15. ročníku mezinárodní vědecké konference, od s. 182 - 190, 9 s. 2022
Nakladatel
VŠMVV Praha
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISSN
Klíčová slova česky
památky světového dědictví; formální vzdělávání; metodika; didaktická analýza; kurikulum; koncipování vzdělávacích programů
Klíčová slova anglicky
world heritage monuments; formal education; methodology; didactic analysis; curriculum; creation of educational programs
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 1. 2023 12:34, prof. Ing. Pavel Krpálek, CSc., MBA
V originále
Článek představuje diseminaci východisek a prvních výsledků řešení grantového projektu Ministerstva kultury ČR č. j. MK 30665/2022 OPP, který si klade za cíl na základě didaktické analýzy vytvořit univerzální metodiku funkční integrace učiva o památkách světového dědictví do humanitně zaměřených vzdělávacích programů v terciárním vzdělávání. Autoři navrženou metodiku následně pilotně ověří implementací volitelného předmětu Památky světového dědictví, který v následujícím akademickém roce zařadí do studijního programu Mezinárodní management a marketing se specializací na cestovní ruch. Na základě diskurzu výsledků situační analýzy a vytvořené metodiky bude tento základní výstup projektu diskutován se členy externího expertního týmu a prezentován na diseminačním semináři a na vědecké konferenci, výsledky budou následně zveřejněny a dány k dispozici uživatelům v síti škol a vzdělávacích institucí v České republice i v zahraničí.
Anglicky
The article presents the dissemination of the starting points and the first results of the solution of the grant project of the Ministry of Culture of the Czech Republic, no. 30665/2022 OPP, the goal of which is to create a universal methodology for the functional integration of the curriculum on world heritage monuments into humanities-oriented educational programs in tertiary education based on a didactic analysis. The authors will then pilot test the proposed methodology by implementing the optional subject World Heritage Monuments, which will be included in the study program of International Management and Marketing with a specialization in tourism in the following academic year. Based on the discourse of the results of the situation analysis and the methodology created, this basic output of the project will be discussed with members of the external expert team and presented at a dissemination seminar and at a scientific conference, the results will then be published and made available to users in the network of schools and educational institutions in the Czech Republic and in abroad.