D 2022

Metodika edukace, prezentace a osvěty k docenění významu památek světového dědictví ve formálním vzdělávání

KRPÁLEK, Pavel

Basic information

Original name

Metodika edukace, prezentace a osvěty k docenění významu památek světového dědictví ve formálním vzdělávání

Name in Czech

Metodika edukace, prezentace a osvěty k docenění významu památek světového dědictví ve formálním vzdělávání

Name (in English)

EDUCATION, PRESENTATION AND EDUCATION METHODOLOGY TO APPRECIATE THE SIGNIFICANCE OF WORLD HERITAGE MONUMENTS IN FORMAL EDUCATION

Authors

KRPÁLEK, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

první. Praha, NOVÉ TRENDY 2022 – NEW TRENDS 2022 Sborník příspěvků z 15. ročníku mezinárodní vědecké konference, p. 182 - 190, 9 pp. 2022

Publisher

VŠMVV Praha

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISSN

Keywords (in Czech)

památky světového dědictví; formální vzdělávání; metodika; didaktická analýza; kurikulum; koncipování vzdělávacích programů

Keywords in English

world heritage monuments; formal education; methodology; didactic analysis; curriculum; creation of educational programs

Tags

International impact, Reviewed
Changed: 19/1/2023 12:34, prof. Ing. Pavel Krpálek, CSc., MBA

Abstract

ORIG EN

In the original language

Článek představuje diseminaci východisek a prvních výsledků řešení grantového projektu Ministerstva kultury ČR č. j. MK 30665/2022 OPP, který si klade za cíl na základě didaktické analýzy vytvořit univerzální metodiku funkční integrace učiva o památkách světového dědictví do humanitně zaměřených vzdělávacích programů v terciárním vzdělávání. Autoři navrženou metodiku následně pilotně ověří implementací volitelného předmětu Památky světového dědictví, který v následujícím akademickém roce zařadí do studijního programu Mezinárodní management a marketing se specializací na cestovní ruch. Na základě diskurzu výsledků situační analýzy a vytvořené metodiky bude tento základní výstup projektu diskutován se členy externího expertního týmu a prezentován na diseminačním semináři a na vědecké konferenci, výsledky budou následně zveřejněny a dány k dispozici uživatelům v síti škol a vzdělávacích institucí v České republice i v zahraničí.

In English

The article presents the dissemination of the starting points and the first results of the solution of the grant project of the Ministry of Culture of the Czech Republic, no. 30665/2022 OPP, the goal of which is to create a universal methodology for the functional integration of the curriculum on world heritage monuments into humanities-oriented educational programs in tertiary education based on a didactic analysis. The authors will then pilot test the proposed methodology by implementing the optional subject World Heritage Monuments, which will be included in the study program of International Management and Marketing with a specialization in tourism in the following academic year. Based on the discourse of the results of the situation analysis and the methodology created, this basic output of the project will be discussed with members of the external expert team and presented at a dissemination seminar and at a scientific conference, the results will then be published and made available to users in the network of schools and educational institutions in the Czech Republic and in abroad.
Displayed: 12/10/2025 21:58