W
2022
Virtuální realita v praxi tréninku pracovníků hotelu
HÁN, Jan, Karel CHADT, Lucie ROHLÍKOVÁ, Martin KOTEK, Martin KOCOUREK et. al.
Basic information
Original name
Virtuální realita v praxi tréninku pracovníků hotelu
Name (in English)
The role of virtual reality within the hotels employees training
Authors
HÁN, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Karel CHADT (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lucie ROHLÍKOVÁ (203 Czech Republic), Martin KOTEK (203 Czech Republic) and Martin KOCOUREK (203 Czech Republic)
Other information
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords in English
virtuální realita; hotel; trénink
Links
TL04000153, research and development project.
V originále
Odborný workshop konaný v rámci výzkumného projektu „Aplikace nástrojů virtuální reality do tréninku komunikačních dovedností pracovníků hotelů za účelem zmírňování obav a rizik spojených s šířením onemocnění COVID-19“. Obsahem workshopu byly především prezentace a diskuse na témata: 1. Aktuální možnosti, příležitosti a omezení technologií VR vč. názorných příkladů z praxe, 2. Způsoby a přínosy využití VR v hotelnictví s důrazem na trénink komunikačních dovedností, 3. Metodika tréninku komunikačních dovedností s využitím VR, 4. Zkušenosti a zpětná vazba aplikace dílčích výstupů projektu od pracovníků z praxe.
In English
The workshop was organised within the national research project „Application of virtual reality tools into the communication skills training of hotel workers for a purpose of reduction of concerns and risks associated with the spread of COVID-19“ The workshop presentations and discussions were focused of the following topics: 1. Actual possibilities, chances, and limitations of VR technology in the practise, 2. Ways and contributions of VR in the hospitality skills training, 3. Communication skills training methodology using VR technology, 4. Hotel employees experiences and feedback from the project results application.
Displayed: 24/11/2024 03:03