STUDNIČKA, Petr. Austrian Economics Analysis for Failures and Paradoxes in the Digitalization of the Spanish Tourism Industry. Qeios. Londýn: Qeios Ltd., 2023, p. 1-20. ISSN 2632-3834. Available from: https://dx.doi.org/10.32388/LJFMAT.2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Austrian Economics Analysis for Failures and Paradoxes in the Digitalization of the Spanish Tourism Industry
Name in Czech Rakouská ekonomická analýza pro selhání a paradoxy v digitalizaci španělského cestovního ruchu
Authors STUDNIČKA, Petr.
Edition 2023.
Other information
Original language English
Type of outcome Review
Field of Study 50601 Political science
Country of publisher United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Doi http://dx.doi.org/10.32388/LJFMAT.2
Keywords (in Czech) cestovní ruch; digitální přechod; rakouská ekonomika; Evropská unie; přenastavovací efekt
Keywords in English tourist industry; digital transition; Austrian Economics; European Union; readjustment effect
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Petr Studnička, PhD., učo 10778. Changed: 5/5/2023 23:22.
Abstract
This is a study of Political Economy, which offers a critical-hermeneutic and genetic-causal analysis according to the Austrian School of Economics, linked to the New-Institutional Approaches. It is paid attention to the management failures and paradoxes in tourism by the European Union, focusing on the Spanish case, where tourism is the main industry of this country. An alternative solution is offered, which requests the readjustment effect and the intensification of geek and talent factors.
Abstract (in Czech)
Toto je studie politické ekonomie, která nabízí kriticko-hermeneutickou a geneticko-kauzální analýzu podle Rakouské ekonomické školy, spojenou s novými institucionálními přístupy. Je věnována pozornost manažerským selháním a paradoxům v cestovním ruchu ze strany Evropské unie se zaměřením na španělský případ, kde je cestovní ruch hlavním průmyslem této země. Nabízí se alternativní řešení, které vyžaduje efekt přenastavení a zesílení geekovských a talentových faktorů.
PrintDisplayed: 20/5/2024 08:12