J 2023

Extracting Insights From Competitor's Mistakes: A Sentiment Analysis Approach Using Competitive set Online Reviews

CHALUPA, Štěpán, Martin PETŘÍČEK a Karel CHADT

Základní údaje

Originální název

Extracting Insights From Competitor's Mistakes: A Sentiment Analysis Approach Using Competitive set Online Reviews

Autoři

CHALUPA, Štěpán, Martin PETŘÍČEK a Karel CHADT

Vydání

TEM JOURNAL, Srbsko, UIKTEN - Association for Information Communication Technology Education and Science, 2023, 2217-8309

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Stát vydavatele

Srbsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

DOI

http://dx.doi.org/10.18421/TEM123-58

UT WoS

001059428400058

Klíčová slova anglicky

– Sentiment analysis, online reputation, user-generated content analysis, competitiveness, market competition.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 6. 2024 09:44, Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.

Anotace

V originále

Sentiment analysis was used to understand the key aspects of the hotel quest stay with emphasis on the drivers of positive/negative experience. Other studies evaluated the impact of the online reputation on the business performance but the minority of the studies focused on the use of online reputation analysis within the competitive strategy creation. This study uses an open-source tool to crawl and analyze 15 907 online reviews from Booking.com, TripAdvisor.com, and Google.com for selected company and its competitors. The results show strength and weaknesses of individual companies that might be used to strengthen the company’s position of the market.
Zobrazeno: 8. 11. 2024 01:04