2023
			
	    
	
	
    Extracting Insights From Competitor's Mistakes: A Sentiment Analysis Approach Using Competitive set Online Reviews
CHALUPA, Štěpán; Martin PETŘÍČEK a Karel CHADTZákladní údaje
Originální název
Extracting Insights From Competitor's Mistakes: A Sentiment Analysis Approach Using Competitive set Online Reviews
	Autoři
CHALUPA, Štěpán; Martin PETŘÍČEK a Karel CHADT
			Vydání
 TEM JOURNAL, Srbsko, UIKTEN - Association for Information Communication Technology Education and Science, 2023, 2217-8309
			Další údaje
Jazyk
angličtina
		Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
		Stát vydavatele
Srbsko
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.600
			Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
			UT WoS
001059428400058
		EID Scopus
2-s2.0-85171482839
		Klíčová slova anglicky
– Sentiment analysis, online reputation, user-generated content analysis, competitiveness, market competition.
		Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
		
				
				Změněno: 4. 6. 2024 09:44, Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.
				
		Anotace
V originále
Sentiment analysis was used to understand the key aspects of the hotel quest stay with emphasis on the drivers of positive/negative experience. Other studies evaluated the impact of the online reputation on the business performance but the minority of the studies focused on the use of online reputation analysis within the competitive strategy creation. This study uses an open-source tool to crawl and analyze 15 907 online reviews from Booking.com, TripAdvisor.com, and Google.com for selected company and its competitors. The results show strength and weaknesses of individual companies that might be used to strengthen the company’s position of the market.