c 2023

Mezinárodní strategický marketing

PALATKOVÁ, Monika

Basic information

Original name

Mezinárodní strategický marketing

Name in Czech

Mezinárodní strategický marketing

Name (in English)

International strategic marketing

Authors

PALATKOVÁ, Monika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Praha, 60 pp. 2023

Publisher

UCP

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-7632-080-2

Keywords (in Czech)

Mezinárodní marketing. Mezinárodní ekonomické vztahy. Mezinárodní marketingový mix. Mezinárodní strategie.

Keywords in English

Intnl marketing. Intnl economic relations. Intnl marketing. Intnl marketing mix.
Změněno: 15/12/2023 14:28, doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D.

Abstract

V originále

Studijní předmět je koncipován na bázi základních marketingových teoretických znalostí aplikovaných do mezinárodního prostředí. Cílem výuky je objasnit podstatu a principy strategického řízení, vysvětlit pojmy strategie, hierarchie podnikových strategií, strategický analýza podniku včetně vymezení jednotlivých druhů analýz vnějšího a vnitřního prostředí podniku. Uvedené znalosti jsou poté transformovány do prostředí mezinárodního trhu včetně rozhodnutí o výběru formy vstupu na trh, výběru cílových segmentů a vytvoření nabídky jím určené formou stanovení marketingového mixu pro mezinárodní trh.

In English

The study subject is designed on the basis of basic marketing theories knowledge applied to the international environment. The aim of the lesson is to clarify the essence of a principles of strategic management, explain the concepts of strategy, corporate hierarchy strategies, strategic analysis of the company including the definition of individual types of analysis the external and internal environment of the enterprise. Said knowledge is then transformed into the international market environment, including the decision to choose the form of market entry, selection of target segments and the creation of an offer determined by him in the form of determination marketing mix for the international market.