2023
Mezinárodní strategický marketing
PALATKOVÁ, MonikaBasic information
Original name
Mezinárodní strategický marketing
Name in Czech
Mezinárodní strategický marketing
Name (in English)
International strategic marketing
Authors
PALATKOVÁ, Monika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Praha, 60 pp. 2023
Publisher
UCP
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN
978-80-7632-080-2
Keywords (in Czech)
Mezinárodní marketing. Mezinárodní ekonomické vztahy. Mezinárodní marketingový mix. Mezinárodní strategie.
Keywords in English
Intnl marketing. Intnl economic relations. Intnl marketing. Intnl marketing mix.
Changed: 15/12/2023 14:28, doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D.
V originále
Studijní předmět je koncipován na bázi základních marketingových teoretických znalostí aplikovaných do mezinárodního prostředí. Cílem výuky je objasnit podstatu a principy strategického řízení, vysvětlit pojmy strategie, hierarchie podnikových strategií, strategický analýza podniku včetně vymezení jednotlivých druhů analýz vnějšího a vnitřního prostředí podniku. Uvedené znalosti jsou poté transformovány do prostředí mezinárodního trhu včetně rozhodnutí o výběru formy vstupu na trh, výběru cílových segmentů a vytvoření nabídky jím určené formou stanovení marketingového mixu pro mezinárodní trh.