PALATKOVÁ, Monika. Mezinárodní strategický marketing (International strategic marketing). Online. 1st ed. Praha: UCP, 2023, 60 pp. ISBN 978-80-7632-080-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mezinárodní strategický marketing
Name in Czech Mezinárodní strategický marketing
Name (in English) International strategic marketing
Authors PALATKOVÁ, Monika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Praha, 60 pp. 2023.
Publisher UCP
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Studijní opora Mezinárodní strategický marketing
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN 978-80-7632-080-2
Keywords (in Czech) Mezinárodní marketing. Mezinárodní ekonomické vztahy. Mezinárodní marketingový mix. Mezinárodní strategie.
Keywords in English Intnl marketing. Intnl economic relations. Intnl marketing. Intnl marketing mix.
Changed by Changed by: doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D., učo 29751. Changed: 15/12/2023 14:28.
Abstract
Studijní předmět je koncipován na bázi základních marketingových teoretických znalostí aplikovaných do mezinárodního prostředí. Cílem výuky je objasnit podstatu a principy strategického řízení, vysvětlit pojmy strategie, hierarchie podnikových strategií, strategický analýza podniku včetně vymezení jednotlivých druhů analýz vnějšího a vnitřního prostředí podniku. Uvedené znalosti jsou poté transformovány do prostředí mezinárodního trhu včetně rozhodnutí o výběru formy vstupu na trh, výběru cílových segmentů a vytvoření nabídky jím určené formou stanovení marketingového mixu pro mezinárodní trh.
Abstract (in English)
The study subject is designed on the basis of basic marketing theories knowledge applied to the international environment. The aim of the lesson is to clarify the essence of a principles of strategic management, explain the concepts of strategy, corporate hierarchy strategies, strategic analysis of the company including the definition of individual types of analysis the external and internal environment of the enterprise. Said knowledge is then transformed into the international market environment, including the decision to choose the form of market entry, selection of target segments and the creation of an offer determined by him in the form of determination marketing mix for the international market.
PrintDisplayed: 5/7/2024 17:36