c
2023
Mezinárodní strategický marketing
PALATKOVÁ, Monika
Basic information
Original name
Mezinárodní strategický marketing
Name in Czech
Mezinárodní strategický marketing
Name (in English)
International strategic marketing
Authors
PALATKOVÁ, Monika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Praha, 60 pp. 2023
Other information
Type of outcome
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech)
Mezinárodní marketing. Mezinárodní ekonomické vztahy. Mezinárodní marketingový mix. Mezinárodní strategie.
Keywords in English
Intnl marketing. Intnl economic relations. Intnl marketing. Intnl marketing mix.
V originále
Studijní předmět je koncipován na bázi základních marketingových teoretických znalostí aplikovaných do mezinárodního prostředí. Cílem výuky je objasnit podstatu a principy strategického řízení, vysvětlit pojmy strategie, hierarchie podnikových strategií, strategický analýza podniku včetně vymezení jednotlivých druhů analýz vnějšího a vnitřního prostředí podniku. Uvedené znalosti jsou poté transformovány do prostředí mezinárodního trhu včetně rozhodnutí o výběru formy vstupu na trh, výběru cílových segmentů a vytvoření nabídky jím určené formou stanovení marketingového mixu pro mezinárodní trh.
In English
The study subject is designed on the basis of basic marketing theories knowledge applied to the international environment. The aim of the lesson is to clarify the essence of a principles of strategic management, explain the concepts of strategy, corporate hierarchy strategies, strategic analysis of the company including the definition of individual types of analysis the external and internal environment of the enterprise. Said knowledge is then transformed into the international market environment, including the decision to choose the form of market entry, selection of target segments and the creation of an offer determined by him in the form of determination marketing mix for the international market.
Displayed: 23/11/2024 03:41