C 2024

The Authenticity of ChatGPT’s Responses in the Tourism and Hospitality Sector: An Explorative Study on Human Perception of Artificial Intelligence

ZELENÝ, Jiří, Darina SVOBODOVÁ, Zbyněk VINŠ, Michal LOŠŤÁK, Anna ULRICHOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

The Authenticity of ChatGPT’s Responses in the Tourism and Hospitality Sector: An Explorative Study on Human Perception of Artificial Intelligence

Autoři

ZELENÝ, Jiří, Darina SVOBODOVÁ, Zbyněk VINŠ, Michal LOŠŤÁK a Anna ULRICHOVÁ

Vydání

Singapore, Marketing and Smart Technologies, od s. 39–55, 17 s. Smart Innovation, Systems and Technologies, vol 386, 2024

Nakladatel

SpringerLink

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50101 Psychology

Stát vydavatele

Singapur

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-981-97-1551-0

UT WoS

INSPEC:25659764

Klíčová slova anglicky

AI-generated content; Gastronomy; Hotels; Text elicitation; Tourist information center; Wine-food pairing, Qualitative methodology

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 11. 2024 23:58, Ing. Jiří Zelený, Ph.D.

Anotace

V originále

The study explores the attitudes of tourism/hospitality/gastronomy customers toward AI-generated textual content. Three model scenarios (themes: tourism information center, hotel, restaurant) were outlined as input for the ChatGPT AI model, which generated text responses.