2024
The Authenticity of ChatGPT’s Responses in the Tourism and Hospitality Sector: An Explorative Study on Human Perception of Artificial Intelligence
ZELENÝ, Jiří, Darina SVOBODOVÁ, Zbyněk VINŠ, Michal LOŠŤÁK, Anna ULRICHOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
The Authenticity of ChatGPT’s Responses in the Tourism and Hospitality Sector: An Explorative Study on Human Perception of Artificial Intelligence
Autoři
ZELENÝ, Jiří, Darina SVOBODOVÁ, Zbyněk VINŠ, Michal LOŠŤÁK a Anna ULRICHOVÁ
Vydání
Singapore, Marketing and Smart Technologies, od s. 39–55, 17 s. Smart Innovation, Systems and Technologies, vol 386, 2024
Nakladatel
SpringerLink
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50101 Psychology
Stát vydavatele
Singapur
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN
978-981-97-1551-0
UT WoS
INSPEC:25659764
Klíčová slova anglicky
AI-generated content; Gastronomy; Hotels; Text elicitation; Tourist information center; Wine-food pairing, Qualitative methodology
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 11. 2024 23:58, Ing. Jiří Zelený, Ph.D.
Anotace
V originále
The study explores the attitudes of tourism/hospitality/gastronomy customers toward AI-generated textual content. Three model scenarios (themes: tourism information center, hotel, restaurant) were outlined as input for the ChatGPT AI model, which generated text responses.