ZELENÝ, Jiří, Darina SVOBODOVÁ, Zbyněk VINŠ, Michal LOŠŤÁK a Anna ULRICHOVÁ. The Authenticity of ChatGPT’s Responses in the Tourism and Hospitality Sector: An Explorative Study on Human Perception of Artificial Intelligence. Online. In Reis, J.L., Zelený, J., Gavurová, B., Santos, J.P.M.d. Marketing and Smart Technologies. Singapore: SpringerLink, 2024, s. 39–55. Smart Innovation, Systems and Technologies, vol 386. ISBN 978-981-97-1551-0. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-981-97-1552-7_4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Authenticity of ChatGPT’s Responses in the Tourism and Hospitality Sector: An Explorative Study on Human Perception of Artificial Intelligence
Autoři ZELENÝ, Jiří, Darina SVOBODOVÁ, Zbyněk VINŠ, Michal LOŠŤÁK a Anna ULRICHOVÁ.
Vydání Singapore, Marketing and Smart Technologies, od s. 39–55, 17 s. Smart Innovation, Systems and Technologies, vol 386, 2024.
Nakladatel SpringerLink
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50101 Psychology
Stát vydavatele Singapur
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN 978-981-97-1551-0
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-981-97-1552-7_4
Klíčová slova anglicky AI-generated content; Gastronomy; Hotels; Text elicitation; Tourist information center; Wine-food pairing, Qualitative methodology
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Jiří Zelený, Ph.D., učo 10755. Změněno: 4. 6. 2024 01:22.
Anotace
The study explores the attitudes of tourism/hospitality/gastronomy customers toward AI-generated textual content. Three model scenarios (themes: tourism information center, hotel, restaurant) were outlined as input for the ChatGPT AI model, which generated text responses.
VytisknoutZobrazeno: 4. 7. 2024 15:47