C
2024
The Authenticity of ChatGPT’s Responses in the Tourism and Hospitality Sector: An Explorative Study on Human Perception of Artificial Intelligence
ZELENÝ, Jiří, Darina SVOBODOVÁ, Zbyněk VINŠ, Michal LOŠŤÁK, Anna ULRICHOVÁ et. al.
Základní údaje
Originální název
The Authenticity of ChatGPT’s Responses in the Tourism and Hospitality Sector: An Explorative Study on Human Perception of Artificial Intelligence
Vydání
Singapore, Marketing and Smart Technologies, od s. 39–55, 17 s. Smart Innovation, Systems and Technologies, vol 386, 2024
Další údaje
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova anglicky
AI-generated content; Gastronomy; Hotels; Text elicitation; Tourist information center; Wine-food pairing, Qualitative methodology
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
The study explores the attitudes of tourism/hospitality/gastronomy customers toward AI-generated textual content. Three model scenarios (themes: tourism information center, hotel, restaurant) were outlined as input for the ChatGPT AI model, which generated text responses.
Zobrazeno: 1. 11. 2024 13:14