2024
Gastronomic Consumers’ Attitudes Toward AI-Generated Food Images: Exploring Different Perceptions Based on Generational Segmentation
ZELENÝ, Jiří, Anna ULRICHOVÁ, Václav FIŠER, Jakub HUSÁK, Darina SVOBODOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Gastronomic Consumers’ Attitudes Toward AI-Generated Food Images: Exploring Different Perceptions Based on Generational Segmentation
Autoři
ZELENÝ, Jiří, Anna ULRICHOVÁ, Václav FIŠER, Jakub HUSÁK a Darina SVOBODOVÁ
Vydání
Singapore, Marketing and Smart Technologies, od s. 105–119, 15 s. Smart Innovation, Systems and Technologies, vol 386, 2024
Nakladatel
SpringerLink
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50101 Psychology
Stát vydavatele
Singapur
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN
978-981-97-1551-0
UT WoS
INSPEC:25438508
Klíčová slova anglicky
Artificial intelligence, Baby Boomers, DALL-E, Generation X, Gen-eration Y, Generation Z, Millennials
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 10. 2024 13:27, Ing. Jiří Zelený, Ph.D.
Anotace
V originále
The paper aims to identify the differences in attitudes of particular generational segments of gastronomy consumers toward AI-generated food marketing images. DALL-E engine was used to generate 56 images of dishes, which were initially ranked by professional chefs and reduced to a final set of 18 images used for four photo-elicitation focus groups.