ZELENÝ, Jiří, Anna ULRICHOVÁ, Václav FIŠER, Jakub HUSÁK a Darina SVOBODOVÁ. Gastronomic Consumers’ Attitudes Toward AI-Generated Food Images: Exploring Different Perceptions Based on Generational Segmentation. Online. In Reis, J.L., Zelený, J., Gavurová, B., Santos, J.P.M.d. Marketing and Smart Technologies. Singapore: SpringerLink, 2024, s. 105–119. Smart Innovation, Systems and Technologies, vol 386. ISBN 978-981-97-1551-0. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-981-97-1552-7_8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Gastronomic Consumers’ Attitudes Toward AI-Generated Food Images: Exploring Different Perceptions Based on Generational Segmentation
Autoři ZELENÝ, Jiří, Anna ULRICHOVÁ, Václav FIŠER, Jakub HUSÁK a Darina SVOBODOVÁ.
Vydání Singapore, Marketing and Smart Technologies, od s. 105–119, 15 s. Smart Innovation, Systems and Technologies, vol 386, 2024.
Nakladatel SpringerLink
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50101 Psychology
Stát vydavatele Singapur
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN 978-981-97-1551-0
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-981-97-1552-7_8
Klíčová slova anglicky Artificial intelligence, Baby Boomers, DALL-E, Generation X, Gen-eration Y, Generation Z, Millennials
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Jiří Zelený, Ph.D., učo 10755. Změněno: 4. 6. 2024 01:36.
Anotace
The paper aims to identify the differences in attitudes of particular generational segments of gastronomy consumers toward AI-generated food marketing images. DALL-E engine was used to generate 56 images of dishes, which were initially ranked by professional chefs and reduced to a final set of 18 images used for four photo-elicitation focus groups.
VytisknoutZobrazeno: 4. 7. 2024 15:52