C
2024
Gastronomic Consumers’ Attitudes Toward AI-Generated Food Images: Exploring Different Perceptions Based on Generational Segmentation
ZELENÝ, Jiří, Anna ULRICHOVÁ, Václav FIŠER, Jakub HUSÁK, Darina SVOBODOVÁ et. al.
Základní údaje
Originální název
Gastronomic Consumers’ Attitudes Toward AI-Generated Food Images: Exploring Different Perceptions Based on Generational Segmentation
Autoři
ZELENÝ, Jiří, Anna ULRICHOVÁ, Václav FIŠER, Jakub HUSÁK a Darina SVOBODOVÁ
Vydání
Singapore, Marketing and Smart Technologies, od s. 105–119, 15 s. Smart Innovation, Systems and Technologies, vol 386, 2024
Další údaje
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova anglicky
Artificial intelligence, Baby Boomers, DALL-E, Generation X, Gen-eration Y, Generation Z, Millennials
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
The paper aims to identify the differences in attitudes of particular generational segments of gastronomy consumers toward AI-generated food marketing images. DALL-E engine was used to generate 56 images of dishes, which were initially ranked by professional chefs and reduced to a final set of 18 images used for four photo-elicitation focus groups.
Zobrazeno: 6. 11. 2024 23:30