C 2024

Gastronomic Consumers’ Attitudes Toward AI-Generated Food Images: Exploring Different Perceptions Based on Generational Segmentation

ZELENÝ, Jiří, Anna ULRICHOVÁ, Václav FIŠER, Jakub HUSÁK, Darina SVOBODOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Gastronomic Consumers’ Attitudes Toward AI-Generated Food Images: Exploring Different Perceptions Based on Generational Segmentation

Autoři

ZELENÝ, Jiří, Anna ULRICHOVÁ, Václav FIŠER, Jakub HUSÁK a Darina SVOBODOVÁ

Vydání

Singapore, Marketing and Smart Technologies, od s. 105–119, 15 s. Smart Innovation, Systems and Technologies, vol 386, 2024

Nakladatel

SpringerLink

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50101 Psychology

Stát vydavatele

Singapur

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

URL

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-981-97-1551-0

DOI

http://dx.doi.org/10.1007/978-981-97-1552-7_8

UT WoS

INSPEC:25438508

Klíčová slova anglicky

Artificial intelligence, Baby Boomers, DALL-E, Generation X, Gen-eration Y, Generation Z, Millennials

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 10. 2024 13:27, Ing. Jiří Zelený, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper aims to identify the differences in attitudes of particular generational segments of gastronomy consumers toward AI-generated food marketing images. DALL-E engine was used to generate 56 images of dishes, which were initially ranked by professional chefs and reduced to a final set of 18 images used for four photo-elicitation focus groups.
Zobrazeno: 6. 11. 2024 23:30