MELAS, Dávid, Jana KALABISOVÁ, Anna KUBÁTOVÁ, Beáta GAVUROVÁ a Jiří ZELENÝ. Wine Consumers’ Attitudes Toward AI-Generated Images of Wine Regions: Exploring Relationship Between Preferences and Imaginative Conceptions. Online. In Reis, J.L., Zelený, J., Gavurová, B., Santos, J.P.M.d. Marketing and Smart Technologies. Singapore: SpringerLink, 2024, s. 173–186. Smart Innovation, Systems and Technologies, vol 386. ISBN 978-981-97-1551-0. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-981-97-1552-7_12.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Wine Consumers’ Attitudes Toward AI-Generated Images of Wine Regions: Exploring Relationship Between Preferences and Imaginative Conceptions
Autoři MELAS, Dávid, Jana KALABISOVÁ, Anna KUBÁTOVÁ, Beáta GAVUROVÁ a Jiří ZELENÝ.
Vydání Singapore, Marketing and Smart Technologies, od s. 173–186, 14 s. Smart Innovation, Systems and Technologies, vol 386, 2024.
Nakladatel SpringerLink
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50101 Psychology
Stát vydavatele Singapur
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN 978-981-97-1551-0
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-981-97-1552-7_12
Klíčová slova anglicky Artificial intelligence, DALL-E, Fabrications, Photo-elicitation, Tourism Activities, Vineyards
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Jiří Zelený, Ph.D., učo 10755. Změněno: 4. 6. 2024 01:43.
Anotace
This qualitative paper with a socio-psychological focus explored the possible relationship between wine consumers’ preferences and their fabrications of imaginative conceptions, both elicited by AI-generated pictures of wine regions.
VytisknoutZobrazeno: 4. 7. 2024 23:43