C
2024
Wine Consumers’ Attitudes Toward AI-Generated Images of Wine Regions: Exploring Relationship Between Preferences and Imaginative Conceptions
MELAS, Dávid, Jana KALABISOVÁ, Anna KUBÁTOVÁ, Beáta GAVUROVÁ, Jiří ZELENÝ et. al.
Základní údaje
Originální název
Wine Consumers’ Attitudes Toward AI-Generated Images of Wine Regions: Exploring Relationship Between Preferences and Imaginative Conceptions
Autoři
MELAS, Dávid, Jana KALABISOVÁ, Anna KUBÁTOVÁ, Beáta GAVUROVÁ a
Jiří ZELENÝ
Vydání
Singapore, Marketing and Smart Technologies, od s. 173–186, 14 s. Smart Innovation, Systems and Technologies, vol 386, 2024
Další údaje
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova anglicky
Artificial intelligence, DALL-E, Fabrications, Photo-elicitation, Tourism Activities, Vineyards
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
This qualitative paper with a socio-psychological focus explored the possible relationship between wine consumers’ preferences and their fabrications of imaginative conceptions, both elicited by AI-generated pictures of wine regions.
Zobrazeno: 1. 11. 2024 13:15