J
2024
Gender differences in school achievement and attitudes towards motivation in secondary economic education
NOVÁK, Jaromír, Kateřina BERKOVÁ, Andrea KUBIŠOVÁ a Dana KOLÁŘOVÁ
Základní údaje
Originální název
Gender differences in school achievement and attitudes towards motivation in secondary economic education
Název česky
Genderové rozdíly ve školních výsledcích a postojích k motivaci ve středoškolském ekonomickém vzdělávání
Autoři
NOVÁK, Jaromír, Kateřina BERKOVÁ, Andrea KUBIŠOVÁ a Dana KOLÁŘOVÁ
Vydání
Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, Czech University of Life Sciences Prague, 2024, 2336-2375
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova anglicky
Gender differences; school achievement; motivation; teacher personality; economic education; secondary schools
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
The study examines the school achievement and attitudes of Czech and Slovak secondary school students (n = 572; age: 17-19) towards motivation in learning economic subjects. The aim is to analyse the factors of students’ motivation, their relations with selected teacher’s competences, and students’ school achievement.
Zobrazeno: 24. 11. 2024 05:07