J 2024

Gender differences in school achievement and attitudes towards motivation in secondary economic education

NOVÁK, Jaromír, Kateřina BERKOVÁ, Andrea KUBIŠOVÁ a Dana KOLÁŘOVÁ

Základní údaje

Originální název

Gender differences in school achievement and attitudes towards motivation in secondary economic education

Název česky

Genderové rozdíly ve školních výsledcích a postojích k motivaci ve středoškolském ekonomickém vzdělávání

Autoři

NOVÁK, Jaromír, Kateřina BERKOVÁ, Andrea KUBIŠOVÁ a Dana KOLÁŘOVÁ

Vydání

Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, Czech University of Life Sciences Prague, 2024, 2336-2375

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

DOI

http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2024.170305

Klíčová slova anglicky

Gender differences; school achievement; motivation; teacher personality; economic education; secondary schools

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 10. 2024 13:55, Mgr. Dana Kolářová, Ph.D.

Anotace

V originále

The study examines the school achievement and attitudes of Czech and Slovak secondary school students (n = 572; age: 17-19) towards motivation in learning economic subjects. The aim is to analyse the factors of students’ motivation, their relations with selected teacher’s competences, and students’ school achievement.
Zobrazeno: 24. 11. 2024 05:07