BUREŠOVÁ, Pavla. Principy Enogastronomie II. (ENOGASTRONOMY II – PRINCIPLES). In Nosek Jan. Sborník recenzovaných příspěvků z mezinárodní vědecké konference, Hotelnictví, turismus a vzdělávání dnes a zítra. Praha: Vysoká škola hotelová, 2010, 268 pp. ISBN 978-80-87411-06-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Principy Enogastronomie II.
Name (in English) ENOGASTRONOMY II – PRINCIPLES
Authors BUREŠOVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Praha, Sborník recenzovaných příspěvků z mezinárodní vědecké konference, Hotelnictví, turismus a vzdělávání dnes a zítra, 268 pp. 2010.
Publisher Vysoká škola hotelová
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN 978-80-87411-06-3
Keywords in English aroma; assessment system; chemical analysis; sensory evaluation; wine; food; appearance
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Pavla Burešová, Ph.D., učo 6832. Changed: 5/11/2011 10:32.
Abstract
Příspěvek s názvem Principy enogastronomie je zaměřen na význam senzorických ukazatelů uplatňovaných při analýze vín, ale i pokrmů. Cílem příspěvku je představit metody používané při smyslovém posuzování vín a pokrmů z pohledu certifikovaného hodnotitele. Senzorická analýza dovede odhalit i drobné nuance v kvalitě.
Abstract (in English)
The article Principles – enogastronomy focuses on importance of sensory indicators that are asserted in the process of wine and food assessment. The goal of this article is to introduce the methods of sensory wine and food assessment implemented by a certified specialist. The analysis can help us distinguish the least details quality.
PrintDisplayed: 28/4/2024 08:14