D 2010

Principy Enogastronomie II.

BUREŠOVÁ, Pavla

Basic information

Original name

Principy Enogastronomie II.

Name (in English)

ENOGASTRONOMY II – PRINCIPLES

Authors

BUREŠOVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Praha, Sborník recenzovaných příspěvků z mezinárodní vědecké konference, Hotelnictví, turismus a vzdělávání dnes a zítra, 268 pp. 2010

Publisher

Vysoká škola hotelová

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-87411-06-3

Keywords in English

aroma; assessment system; chemical analysis; sensory evaluation; wine; food; appearance

Tags

Reviewed
Změněno: 5/11/2011 10:32, Ing. Pavla Burešová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek s názvem Principy enogastronomie je zaměřen na význam senzorických ukazatelů uplatňovaných při analýze vín, ale i pokrmů. Cílem příspěvku je představit metody používané při smyslovém posuzování vín a pokrmů z pohledu certifikovaného hodnotitele. Senzorická analýza dovede odhalit i drobné nuance v kvalitě.

In English

The article Principles – enogastronomy focuses on importance of sensory indicators that are asserted in the process of wine and food assessment. The goal of this article is to introduce the methods of sensory wine and food assessment implemented by a certified specialist. The analysis can help us distinguish the least details quality.