D
2010
Principy Enogastronomie II.
BUREŠOVÁ, Pavla
Basic information
Original name
Principy Enogastronomie II.
Name (in English)
ENOGASTRONOMY II – PRINCIPLES
Authors
BUREŠOVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Praha, Sborník recenzovaných příspěvků z mezinárodní vědecké konference, Hotelnictví, turismus a vzdělávání dnes a zítra, 268 pp. 2010
Publisher
Vysoká škola hotelová
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords in English
aroma; assessment system; chemical analysis; sensory evaluation; wine; food; appearance
V originále
Příspěvek s názvem Principy enogastronomie je zaměřen na význam senzorických ukazatelů uplatňovaných při analýze vín, ale i pokrmů. Cílem příspěvku je představit metody používané při smyslovém posuzování vín a pokrmů z pohledu certifikovaného hodnotitele. Senzorická analýza dovede odhalit i drobné nuance v kvalitě.
In English
The article Principles – enogastronomy focuses on importance of sensory indicators that are asserted in the process of wine and food assessment. The goal of this article is to introduce the methods of sensory wine and food assessment implemented by a certified specialist. The analysis can help us distinguish the least details quality.
Displayed: 23/11/2024 05:45