C
2010
Nekonvenční přístupy v promotion a marketingové komunikaci
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar
Basic information
Original name
Nekonvenční přístupy v promotion a marketingové komunikaci
Name (in English)
Unconventional approach for promotion in marketing communication
Edition
Praha, Trendy komunikace v cestovním ruchu, 13 pp. Komunikace a média, svazek 3, 2010
Other information
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/25619161:_____/10:00000010
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords in English
unconventional approach; promotion; marketing communication
Links
WD-37-07-2, research and development project.
V originále
Cílem této kapitoly je poukázat na důležitost použití marketingu v cestovním ruchu. Jedním z jeho komponentů, který ovlivpuje poptávku po produktech destinace, stejně tak jako po produktech jednotlivých podnikatelských a ne-podnikatelských subjektů, je „promotion“ – marketingová komunikace. V ní se stále více uplatpují nekonvenční přístupy. Některé z nich jsou v toto článku stručně popsány.
In English
The aim of this article is to stress how important it is to implement marketing in tourism industry. One of the features influencing the demand for destination products as well as individual business and non-business entities is promotion. Within the framework of promotion, unconventional approaches are put into practice more and more. Some of these are briefly described and characterized in this article.
Displayed: 9/11/2024 08:59