C 2010

Nekonvenční přístupy v promotion a marketingové komunikaci

JAKUBÍKOVÁ, Dagmar

Basic information

Original name

Nekonvenční přístupy v promotion a marketingové komunikaci

Name (in English)

Unconventional approach for promotion in marketing communication

Authors

JAKUBÍKOVÁ, Dagmar (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Praha, Trendy komunikace v cestovním ruchu, 13 pp. Komunikace a média, svazek 3, 2010

Publisher

Verbun

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/25619161:_____/10:00000010

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-904415-4-5

Keywords in English

unconventional approach; promotion; marketing communication

Links

WD-37-07-2, research and development project.
Změněno: 2/5/2011 18:28, Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem této kapitoly je poukázat na důležitost použití marketingu v cestovním ruchu. Jedním z jeho komponentů, který ovlivpuje poptávku po produktech destinace, stejně tak jako po produktech jednotlivých podnikatelských a ne-podnikatelských subjektů, je „promotion“ – marketingová komunikace. V ní se stále více uplatpují nekonvenční přístupy. Některé z nich jsou v toto článku stručně popsány.

In English

The aim of this article is to stress how important it is to implement marketing in tourism industry. One of the features influencing the demand for destination products as well as individual business and non-business entities is promotion. Within the framework of promotion, unconventional approaches are put into practice more and more. Some of these are briefly described and characterized in this article.