PAVERA, Libor. K možnostem a omezením komunikace v cestovním ruchu (Possibilities and limitations of communication in tourism). In Trendy komunikace v cestovním ruchu. Praha: Verbum, 2010, 11 pp. Komunikace a média, svazek 3. ISBN 978-80-904415-4-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name K možnostem a omezením komunikace v cestovním ruchu
Name (in English) Possibilities and limitations of communication in tourism
Authors PAVERA, Libor (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Praha, Trendy komunikace v cestovním ruchu, 11 pp. Komunikace a média, svazek 3, 2010.
Publisher Verbum
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/25619161:_____/10:00000012
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN 978-80-904415-4-5
Keywords in English possibilities;limitations;communications; tourism
Links WD-37-07-2, research and development project.
Changed by Changed by: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D., učo 4147. Changed: 2/5/2011 18:38.
Abstract
Autor se ve studii zabývá termíny cestovní ruch a turistika ve významu, jaký mu dala encyklopedie Ottův slovník naučný. Liší se od dnešního pojetí, především se o cestovním ruchu nepsalo jako o produktu (v rámci marketingového mixu) a o komunikačních strategiích. Pohlíží na různá schémata komunikace v cestovním ruchu, uplatňuje klasifikaci podle kanálů a kódů (v přiložené tabulce podle Lewińského), připomíná roli www stránek, komunikačních šumů i jiných možností a omezení komunikace v cestovním ruchu.
Abstract (in English)
The author of this study deals with the terms tourism and hiking and their meanings as they are given in a particular dictionary. The terms differ from today’s usage, especially in that tourism was not described as a product (in the context of the marketing mix) or as a communicative strategy. The author looks at different patterns for communication in tourism, applied according to the classification of channels and codes (in the attached table by Lewinsky). He also recalls the the role of web pages, noise in communication or other possibilities, and limitations of communication in tourism.
PrintDisplayed: 21/7/2024 15:36