D 2011

Benchmarking v turismu - Nevymýšlejte vymyšlené

PETŘÍČKOVÁ, Lucie

Basic information

Original name

Benchmarking v turismu - Nevymýšlejte vymyšlené

Name in Czech

Benchmarking v turismu - Nevymýšlejte vymyšlené

Name (in English)

Benchmarking in Tourism – Don`t think up what has already been thought up

Authors

PETŘÍČKOVÁ, Lucie

Edition

první. Praha, Sborník recenzovaných příspěvků z konference o regionálním cestovním ruchu Stop and Stay 2011, p. 53-57, 2011

Publisher

Vysoká škola hotelová v Praze

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-86578-99-6

Keywords (in Czech)

turismus, benchmarking, případové studie, benchmarking v České republice

Keywords in English

tourism, benchmarking, case studies, benchmarking in the Czech Republic
Změněno: 24/10/2011 17:17, Ing. Lucie Plzáková, Ph.D.

Abstract

V originále

Benchmarking je metoda strategického managementu, která se používá v mnoha oblastech národního hospodářství. V posledních 20 letech bylo provedeno několik studií benchmarkingu v oblasti turismu. Následující článek je zaměřen na příklady těchto studií a jejich praktické využití. Pozornost bude dána i příkladu použití této metody v České republice.

In English

Benchmarking is a method of strategic management which is used in many fields of national economic. Several case studies have been done of benchmarking in the field of tourism during tha last twenty years. This article focuses on the examples of the case studies and theirs utilize in practice. An example from the Czech Republic will be presented.