D
2011
Benchmarking v turismu - Nevymýšlejte vymyšlené
PETŘÍČKOVÁ, Lucie
Basic information
Original name
Benchmarking v turismu - Nevymýšlejte vymyšlené
Name in Czech
Benchmarking v turismu - Nevymýšlejte vymyšlené
Name (in English)
Benchmarking in Tourism – Don`t think up what has already been thought up
Authors
PETŘÍČKOVÁ, Lucie
Edition
první. Praha, Sborník recenzovaných příspěvků z konference o regionálním cestovním ruchu Stop and Stay 2011, p. 53-57, 2011
Publisher
Vysoká škola hotelová v Praze
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech)
turismus, benchmarking, případové studie, benchmarking v České republice
Keywords in English
tourism, benchmarking, case studies, benchmarking in the Czech Republic
V originále
Benchmarking je metoda strategického managementu, která se používá v mnoha oblastech národního hospodářství. V posledních 20 letech bylo provedeno několik studií benchmarkingu v oblasti turismu. Následující článek je zaměřen na příklady těchto studií a jejich praktické využití. Pozornost bude dána i příkladu použití této metody v České republice.
In English
Benchmarking is a method of strategic management which is used in many fields of national economic. Several case studies have been done of benchmarking in the field of tourism during tha last twenty years. This article focuses on the examples of the case studies and theirs utilize in practice. An example from the Czech Republic will be presented.
Displayed: 23/11/2024 05:50