2012
Consumer Behavior and the Supply of Composite Product
STUDNIČKA, Petr a Josef VLČEKZákladní údaje
Originální název
Consumer Behavior and the Supply of Composite Product
Název česky
Spotřební chování a nabídka složeného produktu
Autoři
STUDNIČKA, Petr a Josef VLČEK
Vydání
1. vyd. Košice, od s. 130-136, 7 s. 2012
Nakladatel
Fakulta BERG
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN
978-80-553-0902-6
Klíčová slova česky
složený produkt, individualizace poptávky, model spotřebního chování, produkt cestovního ruchu
Klíčová slova anglicky
composite product, individualization of demand, model of consumer behavior, tourism product
Příznaky
Recenzováno
Návaznosti
WD-37-07-2, projekt VaV.
Změněno: 13. 5. 2012 22:46, Ing. Petr Studnička, PhD.
Anotace
V originále
The central research question of this article focuses on the individualization of consumer behavior in the market segment for composite products. The tool is a model of understanding consumer behavior, based on the theory of planned behavior. The content of this research is the analysis of demand and supply on the tourism market. The origin of an individual consumer is a manifestation of contemporary lifestyle, which has become the domain of emotional consumerism. People yearn for self-actualization and tourism is a product which enables them to meet this need. Currently, most consumers arrange their tourism products independently. Tourism service providers need to understand the consumer behavior of tourists, otherwise they will be unable to adequately provide innovation in the supply. The profile of a tourism consumer allows operators who offer composite products to look for new forms of communication with the customer.