D 2012

Consumer Behavior and the Supply of Composite Product

STUDNIČKA, Petr a Josef VLČEK

Základní údaje

Originální název

Consumer Behavior and the Supply of Composite Product

Název česky

Spotřební chování a nabídka složeného produktu

Autoři

STUDNIČKA, Petr a Josef VLČEK

Vydání

1. vyd. Košice, od s. 130-136, 7 s. 2012

Nakladatel

Fakulta BERG

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-80-553-0902-6

Klíčová slova česky

složený produkt, individualizace poptávky, model spotřebního chování, produkt cestovního ruchu

Klíčová slova anglicky

composite product, individualization of demand, model of consumer behavior, tourism product

Příznaky

Recenzováno

Návaznosti

WD-37-07-2, projekt VaV.
Změněno: 13. 5. 2012 22:46, Ing. Petr Studnička, PhD.

Anotace

V originále

The central research question of this article focuses on the individualization of consumer behavior in the market segment for composite products. The tool is a model of understanding consumer behavior, based on the theory of planned behavior. The content of this research is the analysis of demand and supply on the tourism market. The origin of an individual consumer is a manifestation of contemporary lifestyle, which has become the domain of emotional consumerism. People yearn for self-actualization and tourism is a product which enables them to meet this need. Currently, most consumers arrange their tourism products independently. Tourism service providers need to understand the consumer behavior of tourists, otherwise they will be unable to adequately provide innovation in the supply. The profile of a tourism consumer allows operators who offer composite products to look for new forms of communication with the customer.