D
		
		2012
			
	    
Consumer Behavior and the Supply of Composite Product
	    STUDNIČKA, Petr a Josef VLČEK
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Základní údaje
	
		Originální název
		Consumer Behavior and the Supply of Composite Product
	 
	
		Název česky
		Spotřební chování a nabídka složeného produktu
	 
			
				Vydání
				 1. vyd. Košice, od s. 130-136, 7 s. 2012
			 
		
		
Další údaje
		
	
		
			Typ výsledku
			Stať ve sborníku
		 
	
		
			Obor
			50200 5.2 Economics and Business
		 
	
		
			Stát vydavatele
			Slovensko
		 
	
		
			Utajení
			není předmětem státního či obchodního tajemství
		 
	
			
				Organizační jednotka
				University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
			 
		
		
	
		
			Klíčová slova česky
			složený produkt, individualizace poptávky, model spotřebního chování, produkt cestovního ruchu
		 
		
			Klíčová slova anglicky
			composite product, individualization of demand, model of consumer behavior, tourism product
		 
				Návaznosti
				WD-37-07-2, projekt VaV. 
			 
			
			
				
					V originále
					The central research question of this article focuses on the individualization of consumer behavior in the market segment for composite products. The tool is a model of understanding consumer behavior, based on the theory of planned behavior. The content of this research is the analysis of demand and supply on the tourism market. The origin of an individual consumer is a manifestation of contemporary lifestyle, which has become the domain of emotional consumerism. People yearn for self-actualization and tourism is a product which enables them to meet this need. Currently, most consumers arrange their tourism products independently. Tourism service providers need to understand the consumer behavior of tourists, otherwise they will be unable to adequately provide innovation in the supply. The profile of a tourism consumer allows operators who offer composite products to look for new forms of communication with the customer.
				  
				Zobrazeno: 31. 10. 2025 16:17