STUDNIČKA, Petr a Josef VLČEK. Consumer Behavior and the Supply of Composite Product. 1. vyd. Košice: Fakulta BERG, 2012, s. 130-136. ISBN 978-80-553-0902-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Consumer Behavior and the Supply of Composite Product
Název česky Spotřební chování a nabídka složeného produktu
Autoři STUDNIČKA, Petr a Josef VLČEK.
Vydání 1. vyd. Košice, od s. 130-136, 7 s. 2012.
Nakladatel Fakulta BERG
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN 978-80-553-0902-6
Klíčová slova česky složený produkt, individualizace poptávky, model spotřebního chování, produkt cestovního ruchu
Klíčová slova anglicky composite product, individualization of demand, model of consumer behavior, tourism product
Příznaky Recenzováno
Návaznosti WD-37-07-2, projekt VaV.
Změnil Změnil: Ing. Petr Studnička, PhD., učo 10778. Změněno: 13. 5. 2012 22:46.
Anotace
The central research question of this article focuses on the individualization of consumer behavior in the market segment for composite products. The tool is a model of understanding consumer behavior, based on the theory of planned behavior. The content of this research is the analysis of demand and supply on the tourism market. The origin of an individual consumer is a manifestation of contemporary lifestyle, which has become the domain of emotional consumerism. People yearn for self-actualization and tourism is a product which enables them to meet this need. Currently, most consumers arrange their tourism products independently. Tourism service providers need to understand the consumer behavior of tourists, otherwise they will be unable to adequately provide innovation in the supply. The profile of a tourism consumer allows operators who offer composite products to look for new forms of communication with the customer.
VytisknoutZobrazeno: 18. 5. 2024 06:21