Detailed Information on Publication Record
2012
Využití eLearningu při naplňování aktuálních vzdělávacích potřeb pracovníků hotelů a restaurací
HÁN, Jan and Zdena LUSTIGOVÁBasic information
Original name
Využití eLearningu při naplňování aktuálních vzdělávacích potřeb pracovníků hotelů a restaurací
Name (in English)
E-learning in hotel and restaurant staff development
Authors
HÁN, Jan and Zdena LUSTIGOVÁ
Edition
Brno, p. 89-95, 6 pp. 2012
Publisher
Mendelova univerzita v Brně
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN
978-80-7375-644-4
Keywords (in Czech)
Vzdělávací potřeby, analýza, hotely, eLearning, rozvoj lidských zdrojů
Keywords in English
Training needs, Analysis, Hotels, eLearning, Human resources development
Tags
Reviewed
Změněno: 1/10/2012 23:20, doc. Ing. Jan Hán, Ph.D.
V originále
Příspěvek poukazuje na potřeby dalšího vzdělávání a rozvoje pracovníků v sektoru ubytovacích a stravovacích služeb, přičemž akcentuje možnosti využití moderních didaktických nástrojů a metod. V České republice bylo aktuálně provedeno několik analýz zabývajících se právě potřebami ubytovacích a stravovacích zařízení v oblasti kompetencí svých zaměstnanců. Příspěvek představuje vybraná data z těchto analýz a staví je do širšího rámce systémů řízení lidských zdrojů. Zároveň poukazuje na možnosti aplikace vybraných moderních didaktických nástrojů a metod a jejich význam při naplňování analyzovaných potřeb.
In English
The paper presents the needs of vocational training in the sector of hospitality. It highlights the possibilities of modern didactic methods and tools applications. In the Czech Republic there were realised several surveys and analysis focused on the training needs and employees competences. The paper shows selected data gathered from these analysis and it relates them to the wide frame of human resource management systems. It refers also to the possibilities of modern didactic methods and tools applications and their role within vocational training processes.