D 2012

Využití eLearningu při naplňování aktuálních vzdělávacích potřeb pracovníků hotelů a restaurací

HÁN, Jan and Zdena LUSTIGOVÁ

Basic information

Original name

Využití eLearningu při naplňování aktuálních vzdělávacích potřeb pracovníků hotelů a restaurací

Name (in English)

E-learning in hotel and restaurant staff development

Authors

HÁN, Jan and Zdena LUSTIGOVÁ

Edition

Brno, p. 89-95, 6 pp. 2012

Publisher

Mendelova univerzita v Brně

Other information

Type of outcome

Stať ve sborníku

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-7375-644-4

Keywords (in Czech)

Vzdělávací potřeby, analýza, hotely, eLearning, rozvoj lidských zdrojů

Keywords in English

Training needs, Analysis, Hotels, eLearning, Human resources development

Tags

Reviewed
Změněno: 1/10/2012 23:20, doc. Ing. Jan Hán, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek poukazuje na potřeby dalšího vzdělávání a rozvoje pracovníků v sektoru ubytovacích a stravovacích služeb, přičemž akcentuje možnosti využití moderních didaktických nástrojů a metod. V České republice bylo aktuálně provedeno několik analýz zabývajících se právě potřebami ubytovacích a stravovacích zařízení v oblasti kompetencí svých zaměstnanců. Příspěvek představuje vybraná data z těchto analýz a staví je do širšího rámce systémů řízení lidských zdrojů. Zároveň poukazuje na možnosti aplikace vybraných moderních didaktických nástrojů a metod a jejich význam při naplňování analyzovaných potřeb.

In English

The paper presents the needs of vocational training in the sector of hospitality. It highlights the possibilities of modern didactic methods and tools applications. In the Czech Republic there were realised several surveys and analysis focused on the training needs and employees competences. The paper shows selected data gathered from these analysis and it relates them to the wide frame of human resource management systems. It refers also to the possibilities of modern didactic methods and tools applications and their role within vocational training processes.