D 2012

Geografie, historie a kulturní atraktivity v cestovním ruchu

STUDNIČKA, Petr

Základní údaje

Originální název

Geografie, historie a kulturní atraktivity v cestovním ruchu

Vydání

1. vyd. Kolinec, od s. 13-22, 65 s. 2012

Nakladatel

AgAkcent

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-80-87018-25-5

Klíčová slova česky

cestovní ruch; geografie; historie; kultura; předpoklady rozvoje.

Příznaky

Recenzováno

Návaznosti

PRV11/014/41200/070/001726, záměr.
Změněno: 20. 11. 2012 16:56, Ing. Petr Studnička, PhD.

Anotace

V originále

Cestovní ruch je často uváděn jako selektivní motor ekonomického rozvoje, zejména v regionálním měřítku. K rozvoji cestovního ruchu je nutné, aby území, ve kterém se aktivity uskutečňují, disponovalo vhodnou primární a sekundární nabídkou. Z hlediska destinací cestovního ruchu představují primární nabídku atraktivity, a to přírodní a antropogenní hmotné a nehmotné, resp. kulturně-historické a kulturně-společenské. Druhou složku představuje sekundární nabídka, do které se zahrnuje suprastruktura a infrastruktura cestovního ruchu a všeobecná infrastruktura. Geografie, historie i kulturní atraktivity na straně nabídky jsou nezbytnou složkou k uspokojování přání a potřeb účastníků cestovního ruchu, kteří vystupují na straně poptávky. Pomocí Mariotovy funkčně-chronologické metody jsou zhodnoceny tři typy předpokladů nutných k rozvoji cestovního ruchu.