D 2012

Geografie, historie a kulturní atraktivity v cestovním ruchu

STUDNIČKA, Petr

Basic information

Original name

Geografie, historie a kulturní atraktivity v cestovním ruchu

Edition

1. vyd. Kolinec, p. 13-22, 65 pp. 2012

Publisher

AgAkcent

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-87018-25-5

Keywords (in Czech)

cestovní ruch; geografie; historie; kultura; předpoklady rozvoje.

Tags

Reviewed

Links

PRV11/014/41200/070/001726, plan (intention).
Změněno: 20/11/2012 16:56, Ing. Petr Studnička, PhD.

Abstract

V originále

Cestovní ruch je často uváděn jako selektivní motor ekonomického rozvoje, zejména v regionálním měřítku. K rozvoji cestovního ruchu je nutné, aby území, ve kterém se aktivity uskutečňují, disponovalo vhodnou primární a sekundární nabídkou. Z hlediska destinací cestovního ruchu představují primární nabídku atraktivity, a to přírodní a antropogenní hmotné a nehmotné, resp. kulturně-historické a kulturně-společenské. Druhou složku představuje sekundární nabídka, do které se zahrnuje suprastruktura a infrastruktura cestovního ruchu a všeobecná infrastruktura. Geografie, historie i kulturní atraktivity na straně nabídky jsou nezbytnou složkou k uspokojování přání a potřeb účastníků cestovního ruchu, kteří vystupují na straně poptávky. Pomocí Mariotovy funkčně-chronologické metody jsou zhodnoceny tři typy předpokladů nutných k rozvoji cestovního ruchu.