Detailed Information on Publication Record
2012
Geografie, historie a kulturní atraktivity v cestovním ruchu
STUDNIČKA, PetrBasic information
Original name
Geografie, historie a kulturní atraktivity v cestovním ruchu
Authors
Edition
1. vyd. Kolinec, p. 13-22, 65 pp. 2012
Publisher
AgAkcent
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN
978-80-87018-25-5
Keywords (in Czech)
cestovní ruch; geografie; historie; kultura; předpoklady rozvoje.
Tags
Reviewed
Links
PRV11/014/41200/070/001726, plan (intention).
Změněno: 20/11/2012 16:56, Ing. Petr Studnička, PhD.
Abstract
V originále
Cestovní ruch je často uváděn jako selektivní motor ekonomického rozvoje, zejména v regionálním měřítku. K rozvoji cestovního ruchu je nutné, aby území, ve kterém se aktivity uskutečňují, disponovalo vhodnou primární a sekundární nabídkou. Z hlediska destinací cestovního ruchu představují primární nabídku atraktivity, a to přírodní a antropogenní hmotné a nehmotné, resp. kulturně-historické a kulturně-společenské. Druhou složku představuje sekundární nabídka, do které se zahrnuje suprastruktura a infrastruktura cestovního ruchu a všeobecná infrastruktura. Geografie, historie i kulturní atraktivity na straně nabídky jsou nezbytnou složkou k uspokojování přání a potřeb účastníků cestovního ruchu, kteří vystupují na straně poptávky. Pomocí Mariotovy funkčně-chronologické metody jsou zhodnoceny tři typy předpokladů nutných k rozvoji cestovního ruchu.