2012
Geografie, historie a kulturní atraktivity v cestovním ruchu
STUDNIČKA, PetrZákladní údaje
Originální název
Geografie, historie a kulturní atraktivity v cestovním ruchu
Autoři
Vydání
1. vyd. Kolinec, od s. 13-22, 65 s. 2012
Nakladatel
AgAkcent
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN
978-80-87018-25-5
Klíčová slova česky
cestovní ruch; geografie; historie; kultura; předpoklady rozvoje.
Příznaky
Recenzováno
Návaznosti
PRV11/014/41200/070/001726, záměr.
Změněno: 20. 11. 2012 16:56, Ing. Petr Studnička, PhD.
Anotace
V originále
Cestovní ruch je často uváděn jako selektivní motor ekonomického rozvoje, zejména v regionálním měřítku. K rozvoji cestovního ruchu je nutné, aby území, ve kterém se aktivity uskutečňují, disponovalo vhodnou primární a sekundární nabídkou. Z hlediska destinací cestovního ruchu představují primární nabídku atraktivity, a to přírodní a antropogenní hmotné a nehmotné, resp. kulturně-historické a kulturně-společenské. Druhou složku představuje sekundární nabídka, do které se zahrnuje suprastruktura a infrastruktura cestovního ruchu a všeobecná infrastruktura. Geografie, historie i kulturní atraktivity na straně nabídky jsou nezbytnou složkou k uspokojování přání a potřeb účastníků cestovního ruchu, kteří vystupují na straně poptávky. Pomocí Mariotovy funkčně-chronologické metody jsou zhodnoceny tři typy předpokladů nutných k rozvoji cestovního ruchu.