2012
			
	    
	
	
    Geografie, historie a kulturní atraktivity v cestovním ruchu
STUDNIČKA, PetrBasic information
Original name
Geografie, historie a kulturní atraktivity v cestovním ruchu
	Authors
Edition
 1. vyd. Kolinec, p. 13-22, 65 pp. 2012
			Publisher
AgAkcent
		Other information
Language
Czech
		Type of outcome
Proceedings paper
		Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
			ISBN
978-80-87018-25-5
		Keywords (in Czech)
cestovní ruch; geografie; historie; kultura; předpoklady rozvoje.
		Tags
Reviewed
		Links
PRV11/014/41200/070/001726, plan (intention). 
			
				
				Changed: 20/11/2012 16:56, Ing. Petr Studnička, PhD.
				
		Abstract
In the original language
Cestovní ruch je často uváděn jako selektivní motor ekonomického rozvoje, zejména v regionálním měřítku. K rozvoji cestovního ruchu je nutné, aby území, ve kterém se aktivity uskutečňují, disponovalo vhodnou primární a sekundární nabídkou. Z hlediska destinací cestovního ruchu představují primární nabídku atraktivity, a to přírodní a antropogenní hmotné a nehmotné, resp. kulturně-historické a kulturně-společenské. Druhou složku představuje sekundární nabídka, do které se zahrnuje suprastruktura a infrastruktura cestovního ruchu a všeobecná infrastruktura. Geografie, historie i kulturní atraktivity na straně nabídky jsou nezbytnou složkou k uspokojování přání a potřeb účastníků cestovního ruchu, kteří vystupují na straně poptávky. Pomocí Mariotovy funkčně-chronologické metody jsou zhodnoceny tři typy předpokladů nutných k rozvoji cestovního ruchu.