STUDNIČKA, Petr. Geografie, historie a kulturní atraktivity v cestovním ruchu. 1st ed. Kolinec: AgAkcent, 2012, p. 13-22, 65 pp. ISBN 978-80-87018-25-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Geografie, historie a kulturní atraktivity v cestovním ruchu
Authors STUDNIČKA, Petr.
Edition 1. vyd. Kolinec, p. 13-22, 65 pp. 2012.
Publisher AgAkcent
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN 978-80-87018-25-5
Keywords (in Czech) cestovní ruch; geografie; historie; kultura; předpoklady rozvoje.
Tags Reviewed
Links PRV11/014/41200/070/001726, plan (intention).
Changed by Changed by: Ing. Petr Studnička, PhD., učo 10778. Changed: 20/11/2012 16:56.
Abstract
Cestovní ruch je často uváděn jako selektivní motor ekonomického rozvoje, zejména v regionálním měřítku. K rozvoji cestovního ruchu je nutné, aby území, ve kterém se aktivity uskutečňují, disponovalo vhodnou primární a sekundární nabídkou. Z hlediska destinací cestovního ruchu představují primární nabídku atraktivity, a to přírodní a antropogenní hmotné a nehmotné, resp. kulturně-historické a kulturně-společenské. Druhou složku představuje sekundární nabídka, do které se zahrnuje suprastruktura a infrastruktura cestovního ruchu a všeobecná infrastruktura. Geografie, historie i kulturní atraktivity na straně nabídky jsou nezbytnou složkou k uspokojování přání a potřeb účastníků cestovního ruchu, kteří vystupují na straně poptávky. Pomocí Mariotovy funkčně-chronologické metody jsou zhodnoceny tři typy předpokladů nutných k rozvoji cestovního ruchu.
PrintDisplayed: 20/5/2024 06:42