V originále
Vzdělávání pro vysokoškolskou úroveň hotelnictví a gastronomie umožňuje modifikace v rámci studijního programu – s ohledem na požadavky profesního prostředí. Na základě výsledků šetření jsou definovány kompetence, které jsou od absolventů vyžadovány zaměstnavateli zkoumaného odvětví. Klíčové kompetence se odvíjejí od sociálních a interpersonálních dovedností, od empatie, motivačních schopností, komunikačních dovedností, multikulturní tolerance. Mezi základní odborné kompetence patří systematičnost, kritičnost, analytičnost, organizační dovednosti, kreativita a smysl pro detail, umění predikce, smysl pro vytyčení a naplnění cílů. Zásadní pro obor jsou intrapersonální kompetence – sebereflexe, sebevědomí, příkladná sebekázeň.
Anglicky
The education for higher levels of hospitality and catering allows modifications within the study program – with regard to the requirements of professional environments. Based on survey results, it was defined competencies of graduates, which are required by employers of surveyed industries. Key competencies are derived from social and interpersonal skills, empathy, motivational skills, communication skills, multicultural tolerance. Systematic method, criticality, analyticity, organizational skills, creativity and attention to detail, the art of prediction, the sense of definition and setting objectives are essential expertise. Intra personal skills are crucial for the field – self-reflection, self-confidence, self-discipline.