2012
Vzdělávací model pro vysokoškolskou úroveň hotelnictví a gastronomie
BUREŠOVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
Vzdělávací model pro vysokoškolskou úroveň hotelnictví a gastronomie
Název česky
Vzdělávací model pro vysokoškolskou úroveň hotelnictví a gastronomie
Název anglicky
THE EDUCATIONAL MODEL FOR HIGHER LEVELS OF HOSPITALITY AND GASTRONOMY
Autoři
BUREŠOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Czech Hospitality and Tourism Papers, Praha, 2012, 1801-1535
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova česky
gastronomie; hotelnictví; dovednosti; vzdělávání
Klíčová slova anglicky
education; gastronomy; hotel industry; skills
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 1. 2013 14:24, Ing. Pavla Burešová, Ph.D.
V originále
Vzdělávání pro vysokoškolskou úroveň hotelnictví a gastronomie umožňuje modifikace v rámci studijního programu – s ohledem na požadavky profesního prostředí. Na základě výsledků šetření jsou definovány kompetence, které jsou od absolventů vyžadovány zaměstnavateli zkoumaného odvětví. Klíčové kompetence se odvíjejí od sociálních a interpersonálních dovedností, od empatie, motivačních schopností, komunikačních dovedností, multikulturní tolerance. Mezi základní odborné kompetence patří systematičnost, kritičnost, analytičnost, organizační dovednosti, kreativita a smysl pro detail, umění predikce, smysl pro vytyčení a naplnění cílů. Zásadní pro obor jsou intrapersonální kompetence – sebereflexe, sebevědomí, příkladná sebekázeň.
Anglicky
The education for higher levels of hospitality and catering allows modifications within the study program – with regard to the requirements of professional environments. Based on survey results, it was defined competencies of graduates, which are required by employers of surveyed industries. Key competencies are derived from social and interpersonal skills, empathy, motivational skills, communication skills, multicultural tolerance. Systematic method, criticality, analyticity, organizational skills, creativity and attention to detail, the art of prediction, the sense of definition and setting objectives are essential expertise. Intra personal skills are crucial for the field – self-reflection, self-confidence, self-discipline.