BUREŠOVÁ, Pavla. Vzdělávací model pro vysokoškolskou úroveň hotelnictví a gastronomie (THE EDUCATIONAL MODEL FOR HIGHER LEVELS OF HOSPITALITY AND GASTRONOMY). Czech Hospitality and Tourism Papers. Praha, 2012, 17/2012, No 17, p. 43-54. ISSN 1801-1535.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vzdělávací model pro vysokoškolskou úroveň hotelnictví a gastronomie
Name in Czech Vzdělávací model pro vysokoškolskou úroveň hotelnictví a gastronomie
Name (in English) THE EDUCATIONAL MODEL FOR HIGHER LEVELS OF HOSPITALITY AND GASTRONOMY
Authors BUREŠOVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Czech Hospitality and Tourism Papers, Praha, 2012, 1801-1535.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech) gastronomie; hotelnictví; dovednosti; vzdělávání
Keywords in English education; gastronomy; hotel industry; skills
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Pavla Burešová, Ph.D., učo 6832. Changed: 7/1/2013 14:24.
Abstract
Vzdělávání pro vysokoškolskou úroveň hotelnictví a gastronomie umožňuje modifikace v rámci studijního programu – s ohledem na požadavky profesního prostředí. Na základě výsledků šetření jsou definovány kompetence, které jsou od absolventů vyžadovány zaměstnavateli zkoumaného odvětví. Klíčové kompetence se odvíjejí od sociálních a interpersonálních dovedností, od empatie, motivačních schopností, komunikačních dovedností, multikulturní tolerance. Mezi základní odborné kompetence patří systematičnost, kritičnost, analytičnost, organizační dovednosti, kreativita a smysl pro detail, umění predikce, smysl pro vytyčení a naplnění cílů. Zásadní pro obor jsou intrapersonální kompetence – sebereflexe, sebevědomí, příkladná sebekázeň.
Abstract (in English)
The education for higher levels of hospitality and catering allows modifications within the study program – with regard to the requirements of professional environments. Based on survey results, it was defined competencies of graduates, which are required by employers of surveyed industries. Key competencies are derived from social and interpersonal skills, empathy, motivational skills, communication skills, multicultural tolerance. Systematic method, criticality, analyticity, organizational skills, creativity and attention to detail, the art of prediction, the sense of definition and setting objectives are essential expertise. Intra personal skills are crucial for the field – self-reflection, self-confidence, self-discipline.
PrintDisplayed: 5/7/2024 15:12