J 2012

Vzdělávací model pro vysokoškolskou úroveň hotelnictví a gastronomie

BUREŠOVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Vzdělávací model pro vysokoškolskou úroveň hotelnictví a gastronomie

Název česky

Vzdělávací model pro vysokoškolskou úroveň hotelnictví a gastronomie

Název anglicky

THE EDUCATIONAL MODEL FOR HIGHER LEVELS OF HOSPITALITY AND GASTRONOMY

Autoři

BUREŠOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Czech Hospitality and Tourism Papers, Praha, 2012, 1801-1535

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

Klíčová slova česky

gastronomie; hotelnictví; dovednosti; vzdělávání

Klíčová slova anglicky

education; gastronomy; hotel industry; skills

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 1. 2013 14:24, Ing. Pavla Burešová, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Vzdělávání pro vysokoškolskou úroveň hotelnictví a gastronomie umožňuje modifikace v rámci studijního programu – s ohledem na požadavky profesního prostředí. Na základě výsledků šetření jsou definovány kompetence, které jsou od absolventů vyžadovány zaměstnavateli zkoumaného odvětví. Klíčové kompetence se odvíjejí od sociálních a interpersonálních dovedností, od empatie, motivačních schopností, komunikačních dovedností, multikulturní tolerance. Mezi základní odborné kompetence patří systematičnost, kritičnost, analytičnost, organizační dovednosti, kreativita a smysl pro detail, umění predikce, smysl pro vytyčení a naplnění cílů. Zásadní pro obor jsou intrapersonální kompetence – sebereflexe, sebevědomí, příkladná sebekázeň.

Anglicky

The education for higher levels of hospitality and catering allows modifications within the study program – with regard to the requirements of professional environments. Based on survey results, it was defined competencies of graduates, which are required by employers of surveyed industries. Key competencies are derived from social and interpersonal skills, empathy, motivational skills, communication skills, multicultural tolerance. Systematic method, criticality, analyticity, organizational skills, creativity and attention to detail, the art of prediction, the sense of definition and setting objectives are essential expertise. Intra personal skills are crucial for the field – self-reflection, self-confidence, self-discipline.
Zobrazeno: 29. 12. 2024 14:00