D 2013

Grand Restaurant Festival a podpora regionálního cestovního ruchu v České republice

STUDNIČKA, Petr a Veronika TINKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Grand Restaurant Festival a podpora regionálního cestovního ruchu v České republice

Název anglicky

Grand Restaurant Festival and Support of Regional Tourism in the Czech Republic

Autoři

STUDNIČKA, Petr a Veronika TINKOVÁ

Vydání

1. vyd. Opava, od s. 146-153, 8 s. 2013

Nakladatel

Slezská univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-80-7248-858-2

Klíčová slova česky

cestovní ruch, Česká republika, gastronomie, Grand Restaurant Festival, region

Klíčová slova anglicky

tourism, Czech Republic, gastronomy, Grand Restaurant Festival, region

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 4. 2013 21:25, Ing. Petr Studnička, PhD.

Anotace

V originále

Cestovní ruch se v posledních dvou desetiletích významně diverzifikuje do řady nových forem. Tento proces je odrazem stále se měnících motivací turistů. Jednou z nových a velmi rozšířených motivací je cestování za gastronomickými zážitky. Na příkladu lze poměrně jasně ukázat, že i ve skromných podmínkách se z nepříliš atraktivního produktu může stát dlouhodobý a ekonomicky úspěšný projekt, který poutá pozornost tuzemských i zahraničních turistů. V České republice se gastroturismus také rychle rozvíjí, avšak chybí větší koncepčnost, systematičnost a ucelený marketingový přístup.

Anglicky

In the last two decades, the tourism industry has significantly diversified and now includes numerous new forms. This process is a reflection of the ever-changing motivations of tourists. One new and very widespread motivation is traveling to seek out new gastronomic experiences. The example shows that it is quite clear that even the modest conditions of a very attractive product can become a long-term and economically successful project that attracts the attention of both domestic and foreign tourists. In the Czech Republic gastro-tourism is also developing rapidly, but it is lacking a larger conceptual, systematic and integrated marketing approach.