D 2013

Grand Restaurant Festival a podpora regionálního cestovního ruchu v České republice

STUDNIČKA, Petr and Veronika TINKOVÁ

Basic information

Original name

Grand Restaurant Festival a podpora regionálního cestovního ruchu v České republice

Name (in English)

Grand Restaurant Festival and Support of Regional Tourism in the Czech Republic

Authors

STUDNIČKA, Petr and Veronika TINKOVÁ

Edition

1. vyd. Opava, p. 146-153, 8 pp. 2013

Publisher

Slezská univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-7248-858-2

Keywords (in Czech)

cestovní ruch, Česká republika, gastronomie, Grand Restaurant Festival, region

Keywords in English

tourism, Czech Republic, gastronomy, Grand Restaurant Festival, region

Tags

Reviewed
Změněno: 21/4/2013 21:25, Ing. Petr Studnička, PhD.

Abstract

V originále

Cestovní ruch se v posledních dvou desetiletích významně diverzifikuje do řady nových forem. Tento proces je odrazem stále se měnících motivací turistů. Jednou z nových a velmi rozšířených motivací je cestování za gastronomickými zážitky. Na příkladu lze poměrně jasně ukázat, že i ve skromných podmínkách se z nepříliš atraktivního produktu může stát dlouhodobý a ekonomicky úspěšný projekt, který poutá pozornost tuzemských i zahraničních turistů. V České republice se gastroturismus také rychle rozvíjí, avšak chybí větší koncepčnost, systematičnost a ucelený marketingový přístup.

In English

In the last two decades, the tourism industry has significantly diversified and now includes numerous new forms. This process is a reflection of the ever-changing motivations of tourists. One new and very widespread motivation is traveling to seek out new gastronomic experiences. The example shows that it is quite clear that even the modest conditions of a very attractive product can become a long-term and economically successful project that attracts the attention of both domestic and foreign tourists. In the Czech Republic gastro-tourism is also developing rapidly, but it is lacking a larger conceptual, systematic and integrated marketing approach.