Detailed Information on Publication Record
2013
Grand Restaurant Festival a podpora regionálního cestovního ruchu v České republice
STUDNIČKA, Petr and Veronika TINKOVÁBasic information
Original name
Grand Restaurant Festival a podpora regionálního cestovního ruchu v České republice
Name (in English)
Grand Restaurant Festival and Support of Regional Tourism in the Czech Republic
Authors
STUDNIČKA, Petr and Veronika TINKOVÁ
Edition
1. vyd. Opava, p. 146-153, 8 pp. 2013
Publisher
Slezská univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN
978-80-7248-858-2
Keywords (in Czech)
cestovní ruch, Česká republika, gastronomie, Grand Restaurant Festival, region
Keywords in English
tourism, Czech Republic, gastronomy, Grand Restaurant Festival, region
Tags
Reviewed
Změněno: 21/4/2013 21:25, Ing. Petr Studnička, PhD.
V originále
Cestovní ruch se v posledních dvou desetiletích významně diverzifikuje do řady nových forem. Tento proces je odrazem stále se měnících motivací turistů. Jednou z nových a velmi rozšířených motivací je cestování za gastronomickými zážitky. Na příkladu lze poměrně jasně ukázat, že i ve skromných podmínkách se z nepříliš atraktivního produktu může stát dlouhodobý a ekonomicky úspěšný projekt, který poutá pozornost tuzemských i zahraničních turistů. V České republice se gastroturismus také rychle rozvíjí, avšak chybí větší koncepčnost, systematičnost a ucelený marketingový přístup.
In English
In the last two decades, the tourism industry has significantly diversified and now includes numerous new forms. This process is a reflection of the ever-changing motivations of tourists. One new and very widespread motivation is traveling to seek out new gastronomic experiences. The example shows that it is quite clear that even the modest conditions of a very attractive product can become a long-term and economically successful project that attracts the attention of both domestic and foreign tourists. In the Czech Republic gastro-tourism is also developing rapidly, but it is lacking a larger conceptual, systematic and integrated marketing approach.