STUDNIČKA, Petr and Veronika TINKOVÁ. Grand Restaurant Festival a podpora regionálního cestovního ruchu v České republice (Grand Restaurant Festival and Support of Regional Tourism in the Czech Republic). 1st ed. Opava: Slezská univerzita, 2013, p. 146-153. ISBN 978-80-7248-858-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Grand Restaurant Festival a podpora regionálního cestovního ruchu v České republice
Name (in English) Grand Restaurant Festival and Support of Regional Tourism in the Czech Republic
Authors STUDNIČKA, Petr and Veronika TINKOVÁ.
Edition 1. vyd. Opava, p. 146-153, 8 pp. 2013.
Publisher Slezská univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN 978-80-7248-858-2
Keywords (in Czech) cestovní ruch, Česká republika, gastronomie, Grand Restaurant Festival, region
Keywords in English tourism, Czech Republic, gastronomy, Grand Restaurant Festival, region
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Petr Studnička, PhD., učo 10778. Changed: 21/4/2013 21:25.
Abstract
Cestovní ruch se v posledních dvou desetiletích významně diverzifikuje do řady nových forem. Tento proces je odrazem stále se měnících motivací turistů. Jednou z nových a velmi rozšířených motivací je cestování za gastronomickými zážitky. Na příkladu lze poměrně jasně ukázat, že i ve skromných podmínkách se z nepříliš atraktivního produktu může stát dlouhodobý a ekonomicky úspěšný projekt, který poutá pozornost tuzemských i zahraničních turistů. V České republice se gastroturismus také rychle rozvíjí, avšak chybí větší koncepčnost, systematičnost a ucelený marketingový přístup.
Abstract (in English)
In the last two decades, the tourism industry has significantly diversified and now includes numerous new forms. This process is a reflection of the ever-changing motivations of tourists. One new and very widespread motivation is traveling to seek out new gastronomic experiences. The example shows that it is quite clear that even the modest conditions of a very attractive product can become a long-term and economically successful project that attracts the attention of both domestic and foreign tourists. In the Czech Republic gastro-tourism is also developing rapidly, but it is lacking a larger conceptual, systematic and integrated marketing approach.
PrintDisplayed: 20/5/2024 04:53