D 2012

Uplatnění modelu konkurenceschopnosti v lázeňství

ATTL, Pavel

Základní údaje

Originální název

Uplatnění modelu konkurenceschopnosti v lázeňství

Název česky

Uplatnění modelu konkurenceschopnosti v lázeňství

Název anglicky

Application of Competitiveness Models in the Spa Industry

Autoři

Vydání

Banská Bystrica, od s. 20-25, 6 s. 2012

Nakladatel

Ekonomická fakulta Univerzity Mateja Bela v Banské Bystrici

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-80-557-0351-0

Klíčová slova česky

Konkurenceschopnost, lázeňský cestovní ruch, model ETI

Klíčová slova anglicky

Competitiveness. Model ETI. Spa tourism.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 6. 2013 10:57, Ing. Pavel Attl, Ph.D.

Anotace

Anglicky

The spa industry in the Czech Republic, as in many European countries, is a part of a very competitive environment. The issue of competitiveness must be addressed not only to the spa organizations, but also to the spa regions. This situation forces the management of spa towns to constantly look for new approaches and methods to improve their market position. In addition to applying general models of competitiveness, such as Porter’s Five Forces, special models are being developed for the needs of tourism and spa industries. Although there is a sufficient theoretical background and knowledge in this area, the implementation of these models in the Czech Republic has so far been limited.