2012
Uplatnění modelu konkurenceschopnosti v lázeňství
ATTL, PavelZákladní údaje
Originální název
Uplatnění modelu konkurenceschopnosti v lázeňství
Název česky
Uplatnění modelu konkurenceschopnosti v lázeňství
Název anglicky
Application of Competitiveness Models in the Spa Industry
Autoři
Vydání
Banská Bystrica, od s. 20-25, 6 s. 2012
Nakladatel
Ekonomická fakulta Univerzity Mateja Bela v Banské Bystrici
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN
978-80-557-0351-0
Klíčová slova česky
Konkurenceschopnost, lázeňský cestovní ruch, model ETI
Klíčová slova anglicky
Competitiveness. Model ETI. Spa tourism.
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 6. 2013 10:57, Ing. Pavel Attl, Ph.D.
Anotace
Anglicky
The spa industry in the Czech Republic, as in many European countries, is a part of a very competitive environment. The issue of competitiveness must be addressed not only to the spa organizations, but also to the spa regions. This situation forces the management of spa towns to constantly look for new approaches and methods to improve their market position. In addition to applying general models of competitiveness, such as Porter’s Five Forces, special models are being developed for the needs of tourism and spa industries. Although there is a sufficient theoretical background and knowledge in this area, the implementation of these models in the Czech Republic has so far been limited.